tisdag 28 juni 2016

Romance är bra för själen

Jag har nyligen läst en bok av en, för mig, ny författare. Jag blev rekommenderad av en kollega att läsa denna bok och jag blev glatt överraskad. Jag gillar sättet hon skriver på och den är väldigt lättläst. Man ville ständigt veta vad som skulle hända härnäst. Jag läste ut boken på bara några dagar och jag har redan köpt hennes nästa bok. Boken är ingenting för pryda människor då den innehåller "tantsnusk" som det nu kallas.



Boken heter "En enda natt" och är skriven av Simona Ahrnstedt (Sveriges Romancedrottning).
Det är en omöjlig kärlekshistoria med snabbt tempo. Den innehöll det mesta. Intriger, kärlek, sex, hämnd, dramatik och många funderingar.

Boken handlar om en Natalia som tillhör Sveriges adel. Hon lever ett rikt liv och har aldrig saknat något. Förutom sin pappas respekt. Hon möter David som har fått jobba hårt för sin rikedom.
Det som först skulle vara ett sätt för David att komma åt Natalias pappa förvandlas till en omöjlig och förbjuden kärlekshistoria. Där Davids planer att stjälpa Natalias pappa och hans imperium får oanade konsekvenser. De dras till varandra och ingen av dem vill erkänna sina riktiga känslor.

Jag gillar denna typ av böcker och även om vissa saker kan vara förutsägbara så är det ändå riktigt bra underhållning. Man rycks in i en värld av lyx och förundras över hämndbegäret får människor att köra över andra. Att totalt strunta i konsekvenserna. Att totalt strunta i andra människors känslor.

En klart läsvärd bok om man gillar att dras in i en historia om kärlek och intrig. Om man gillar att förlora sig i en annan värld, att vara med där det händer och ständigt vilja fortsätta läsa för att få veta vad som kommer att hända.

Jag har läst många liknande böcker men denna är stråt vassare. Tack Simona Ahrnstedt för lässtunden. Ser fram emot att läsa nästa bok om starka kvinnor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar