lördag 30 juli 2016

Var beredd på känslor och massor med kärlek

Den här boken berörde mig otroligt mycket. Jag har skrattat. Jag har gråtit. Jag har hoppats och jag har varit irriterad. Helt enkelt en bok med många berörda ämnen.

Jag tror ingen blir oberörd av denna historia. Boken har nått stor framgång och lästs av flera miljoner människor världen över. Jag var bara tvungen att ta del av den jag också.

Livet efter dig- Jojo Moyes



"En kärlekshistoria som får dig att gråta, skratta och bli arg allt på en gång"- så beskrivs boken på nätet.

Louisa Clark bor hemma med sin föräldrar och försörjer dem. Hon jobbar på ett kafé men en dag ska kaféet stäng och Louisa blir utan jobb. Hon tar jobbet hos den totalförlamade Will, helt utan kunskap, hon behöver bara pengarna.

Will Traynor var den framgångsrike aktiemäklaren med toppjobb i London, han levde ett aktivt liv och hade en snygg flickvän. Tills en motorcykelolycka totalförändrade hans liv.

Wills liv är tomt och meningslöst och han vet precis hur han ska göra för att få slut på lidandet. När Louisa får veta detta gör hon allt som finns i hennes makt för att han ska ändra sig.
Ingen av dem vet att de kommer att förändra varandra för alltid.

Språket i boken är lättläst och boken är svår att lägga i från sig. Den är gripande och kärleken kan verkligen vara vacker och helt enkelt omöjlig och tragisk på samma gång.

När jag hade läst klart boken behövde jag torka tårarna men jag hade svårt att släppa historien. Mitt hjärta led och jag hade svårt att sluta gråta. En fin historia som jag tycker många ska ta del av.

Helt klart läsvärd. Läs den och bli berörd. I bland kan det vara nyttigt.
Nu har även boken blivit film. Men jag vet inte om jag ska se den. Jag nöjer mig nog med boken och mina bilder av det hela.

Däremot har jag köpt uppföljaren och längtar nu efter att få läsa den i stället.

Arvet efter dig........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar